God annandag.

Nu är julafton avklrade och som pappa sa (NAMEDROPPING)
 "Det var en typisk jul, jag plockade undan allt och ni somnade vinfyllda på soffan"
Det är sant. Så brukade det alltid vara på jul, fast det brukar vara mamma som somnar vinfylld. Iår hängde jag med henne. Det berätta huvudet för mig idag. Men det blev en mysig jul. Ska rabbla upp allt jag fick, om någon är intresserad. Jag är säkert det om några dagar, när jag glömt hälften;

1. Mammas digitalkamera (Käärlek till den och mamma, PERFEKT)
2. "Ont-i-ryggen"-kudde (Min bror bryr sig verkligen, älskar honom)
3. Jordens fulaste typ Mockasintofflor (Pappa planerar att sänka värmen ytterligare)
4. Leopardfärgade hotpants (Var med och köpte dom, men tack mamma)
5. Strumpor med döskalle på
6. Scarf med döskallar (klara favoriten, ME LOVE IT)
7. Pyjamasbyxor med döskallar
8. Grått linne från bikbok (mycket konfortabelt, och mycket snyggt)
9. Almenacka med mitt namn tryckt på. (Den gjorde ondast att få, morfar hade fixat den, innan han gick bort. Han hade tillochmed, som alltid, stavat fel på vårat efternamn. ÄLSKAR DIG MORFAR)
10. Frimärkssammling. (Fått det sen jag föddes)
11. Örhängen med döskallar
12. Mumie-wannabe-söt nyckelring (Favorit nummer två, SOCKERSÖT)
13. Pengar
14. En kniv + disneyplåster. (Tack papi, höhö)
15. Ögoninflamation (bara tomten som insåg att jag inte varit snäll?)

Där tar det slut, och listan ÄR allt för lång. Känner mig bortskämmd. TACK ALLA, DET VAR PÅ TOK FÖRMYCKET! Jag har inte ens varit snäll. Kanske lite snäll, men tomten hade iaf insett att jag inte ätit min spenat var dag. ^^

Idag kommer Moster och kusiner + GammelMormor och mammas Moster med man. Då kommer jag få mer presenter, fan. Jag är NÖJD. Jag är överlycklig för det jag fått. Så ska jag få mer? Och av oma och opa får jag den 26. Nu får det vara nog. Nästa år ska jag åka bort och säga "GE MIG INGET". Jag känner mig så älskad att jag får ont i magen. Alla är så snälla på julen. Fick massa söta sms från förväntade och oförväntade igår. Då blir man också glad och varm. Lovet känns redan förplanerat. Märkte det igår när jag pratade med Robin (som tydligen läser min blogg var dag. höh). Idag kommer släkt, i morgon ska vi till omis, på onsdag kommer linneas föräldrar på torsdag kommer patrik på fredag händer kanske inget, kanske att jag åker och geekar en stund på kvällen, eftersom halv pa-välrden ska på nightgibb. Om jag åker dit, är det för att säga hej till Dessi och Karrå, inte för att gibba. INTE riktigt min grej. Sen ska jag fika med Rille (TROLIGT) och sen är det nyårsafton där vi får se vad som händer sen är det begravning sen ska jag åka med linn och patrik till jimmys land en helg och sen.. sen ska jag hinna fika med Sanna, jag ska övningsköra till greken, äta lunch med sanne och prata om Korfu, sen ska jag hinna spendera massor med tid med min älskling och sen ska jag träffa Lisa och Jackie och så ville jag hinna med Elin, kimpa och amna, och sen.. Fan.. Jag hinner säkert inte? Jag tar alltid på mig för mycket. *planerar i huvudet*

Sitter och lyssnar på Markus Fagervalls nya album som Johan laddade hem åt mamma igår. Han är rätt bra, alla låtar är helt okej, förutom vinnarlåten som han inte passar att sjunga.
Favoriten är nog "All the way". Han har mysig röst. Och när man sen tänker på hur han ser ut, pirrar det till lite extra i den nya leopardtrosan.


God Jul...

den 24 december 2006 09:49:32

önskar BlogSoft-teamet

Vad gulligt, hittade det nu. *lite rörd*

Ska köpa en ny dator i mellandagarna, så jag kan sitta i mitt eget rum och surfa. (SURFA) mihi. Helt exalterad. Och gör jag inte det, köper min bror en ny, vilket gör att jag köper hans ^^, PERFEKT! Nebel ska få en egen dator igen *nynnar*


Ögoninflamationen känns bra igen. Var nog bara ngt litet, tror tillochmed jag kan ha linserna idag, fast kommer nog inte ha det, bara för att vara säker så det inte kommer tillbaka, för det måste vara borta i morgon, och på torsdag framförallt. ^^,

Ska tjata lite om Sanne igen, känns som jag gör det hela tiden, men hon är min luft. Igår ville mamma ha någon som skulle sjunga på morfars begravning, och självklart dök Sanne upp i mitt huvud direkt, eftersom jag vet att min prinsessa sjunger som en gud. När mamma sen kollar på mig och säger "Du, kan du inte fråga Sanne, det skulle vara jättefint om hon vill det?" blev jag bara glad. Självklart frågade jag. Och hon skulle tänka på saken. Men tanken på att se min älskling sjunga "älska mig för den jag är", på min morfars begravning, är bland det finaste jag kan tänka mig. Börjar gråta lite av tanken på hur vackert det skulle vara. Och att få ha henne med mig som stöd, under den svåra stunden, gör det hela lite lättare. Hon gör allt lättare för mig. Hon kan som ingen annan få orden "det löser sig" att verka sanna. Bara hon ser mig i ögonen och säger "det ordnar sig" och sen ger mig en såndär kärleksfull kram som bara hon kan, vet jag, att det löser sig, för hon finns i mitt liv. Det löser sig alltid med henne. Nu är det 5 dagar sen jag träffade henne. Börjar bli tokig. Ska fråga om någon vill övningsköra dig med mig så jag bara kan få krama henne. En jättesnabb kram, det skulle vara bättre än alla julklappar på jorden. Hennes värme gör mig hel. Älsklings Sanne. You and me, forever. <3

Nu ska jag låta min bror få sitta, han har tjata jättelänge nu. Fast nu ligger han iochförsig och läser.
Fast nu frågar han igen, ska låta honom sitta. Nu.

TJIPPEN!


Kommentarer
Postat av: Spöket Alban

God lul mickis :) hi hi hiiiii

2006-12-25 @ 12:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0