Julen är här och lyser frid på jorden. Känslosamt.

Stjärnorna, faller i natten nu, himmlarna sänker sig, ner över jorden.
Och när stjränans bloss, tänder sitt ljus hos oss, brinner en låga klar,
i hela norden.

Julen är här och lyser frid på jorden
glädjen är stor, i ett barns klara ögon bor den.
Julen är här, i våra mörka länder, kom,
låt oss ta varandras händer,
När julen är här.

Och jag vill, tända en stjärna till, den som har frusit och gått vill i världen.
För den som inte finns hos oss, tänder vi nu ett bloss, brinner en låga klar,
Kom hit här är den.

Imorgon (om 13 minuter, skrivet 23.47) är det julafton och julstämmingen är på topp, eller?
Känns som att det inte riktigt är någon som har den där riktigt julkänslan i år.
Och som jag sa till Jackie, (fan vad jag namedroppar i min blogg) även fast jag kokat knäck, gjort ischoklad och fudge och kola och tryfflar och riscrisp och pepparkakor och pepparkakehus och julskinka och kötbullar andsoon så finns inte den där julkänslan här. Vet inte om det beror på vädret, på allt som hänt den senaste tiden eller bara det att julen inte är lika stor som den var när man var liten?

"och gammelmormor mus, ja hon säger just som så, att julen den är roligast för alla som är små"

Följande text, är förmodligen bara rolig för Sanne att läsa, för den kommer bara handla om henne, så för er som inte är intresserade av min kärlek till sanne, kan läsa igen, i nästa stycke.
Sanne. Jag älskar dig. Du är som en syster för mig, en tvillingsjäl. Allt blir svårt utan dig. Jag vet inte hur många gånger jag slitit ut dessa ord, men jag finner inga andra sätt, att visa för dig, hur mycket du betyder för mig. Du är min själsfrände, du vet allt om mig och du känner mig lika bra som ditt eget underliv. (all romantik dog bort, men det skiter jag i, mjehehehehe) Jag känner mig alltid älskad, behövd och upskattad i din närvaro, du glänser med din skönhet vart du än går. Du är solen i alla mina dagar och det är du som färgar mina veckor, månader och år. Du är en själsfrände. Likheten i våra sinnen är ibland skrämmande.. att vi alltid vet, vad som kommer komma ut ur den andras mun, kan vara obehagligt underbart ibland. Att släppa en människa så nära intill, som jag låtit dig komma, är för mig ofattbart. Jag trodde aldrig i min värld att jag skulle träffa någon som du, som vet alla mina fel och brister, och ändå ser mig som sin bästa vän. Hur många sådana här texter läser man inte, och tycker alla är lika nördiga? Men jag måste skriva det, måste få ut alla dessa känslor så att mitt hjärta inte kokar över. Jag kan slå vad om, att om jag dog, och läkarna skulle skära i mig för att få reda på dödsorsaken (för mycket CSI älskling) skulle dom garranterat hitta namnet Sanne skrivet på mitt hjärta. Jag har fångat in en av världens vackraste varelser i mitt liv och släpper dig aldrig. Du är mitt helgon. Du gör mig varm, glad och hel. Just nu saknar jag dig som en tok, och när träffades vi sist, i onsdags? Du är beroendeframkallande hjärtat. Jag kan sitta och skriva i evigheter, för så fort jag tänker på dig, kommer bara fina saker upp i huvudet. Du är världens bästa vän. Du har allt man kan önska sig. Vi har samma "underbara" (^^) humor och jag kan inte tänka mig någon annan jag kan skratta i timtals med åt ordet "snitsig". Ditt hjärtliga skratt får mitt hjärta att slå volter. Det där med Sanneismen är tamigfan inte en dålig beskrivning. Jag älskar dig, du är mitt allt och du är det finaste som finns.Jag slutar nu, det är lika bra, annars kommer lika mycket till.. Jag älskar dig.

NÄSTA STYCKE!
Nu är det julafton. (00.02) *nynnar på när juldagsmorgon glimmar*
Om några timmar, ska jag fira min första jul, utan min morfar.
Jag saknar honom så det gör ont. Älskade, älskade morfar. <3

Jag tror jag säger GOD JUL och GOD NATT nu, eller?

Nej, inte ännu. Har mer att skriva.
Jag har funderat på en sak, varför använder man skinkpinnar? Vad symboliserar det? Om det är någon som vet så ber jag er vänligast att slänga ner en kommentar och berätta för mig varför man använder skinkpinnar. Jag menar.. inte har väl grisar sånna svansar? Eller har jag missat något väldigt stort? Sist jag såg en gris hade den knorr, och inte en spikrak svans med fransar. Hade iofs sett roligt ut om man såg en gris med spikraksvans med fransar men.. saksamma.
VARFÖR ANVÄNDER MAN SKINKPINNAR OCH VAD SYMBOLISERAR DET?

Idag träffade jag Calle. Det var jättemysigt. Blir alltid glad av att träffa Calle och min Omis frågade om jag var kär, när jag kom dit efteråt, för jag såg så lycklig ut. Svaret är nej, jag är inte kär, men alla minnen med Calle och hur underbart vi hade det får mig att le och vara lycklig, även idag. Trots att vårat VI tog slut för snart 2,5 år sedan. Tänk vad tiden går fort.

Det finns en sak, en sak, jag saknar i mitt liv just nu.
Och det är, det gamla du. Den du, du var förut, den där dryga, äckliga, men UNDERBARA du.
Du är borta och jag vet inte vart du tagit vägen. Ibland kommer slänga av dig tillbaka. Och då blir jag varm i kroppen, men för det mesta, är du borta, och jag saknar dig. SAKNAR DIGDIGDIGDIGDIGDIGDIGDIG!
DIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIG!
Hoppas du läser det här.. vet inte om du brukar läsa min blogg. Men jag saknar dig. Ibland så mycket att jag nästan vill gråta., fast endå känns det som att jag inte orkar bry mig, för det känns som du inte gör det. Men jag vet att du vet att jag älskar dig. Och vet du inte det, så är du dum i huvudet.
Bubben.. Miss you (någonting med tvångströja som Sanne brukar säga)


Nu är känslorna slut.
Justdet, jag och linn är så jävla grymma på att sjunga! (Gläns över min sjö. haha.?)


Sleeplikeapotatoe!

Kommentarer
Postat av: Sanne

Jag börjar tro att ditt dagliga mål är att göra mig så lycklig så jag börjar gråta, har jag rätt? Fy fasiken va mycket jag älskar dig pluttan. Du är det finaste, varmaste, ärligaste som finns i mitt liv. Själsfrände ftw.

2006-12-25 @ 10:49:48
URL: http://snovit.blogg.se
Postat av: Sanne

Och btw vad faan är en skinkpinne?! ^^

2006-12-25 @ 10:50:31
URL: http://snovit.blogg.se
Postat av: Nebel

Inte gråta, men att göra dig lycklig, är min livsuppgift, för den lycka du ger till mig genom att finnas i mitt liv, är oersättlig.

2006-12-25 @ 11:04:43
URL: http://leben.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0