höst

höst

Hösten är en otroligt vacker årstid, inte sant? Alla färger, kylig, friskt luft och så vidare.
(ja, regnet, geggan, slasket, blåsten och allt sådant är småsaker.. FÄRGERNA!)
En vacker höstdag slår det mesta, förutom en fin sommardag eller en fin vinterdag. Haha.

Kom så ruttnar vi ihop..

Första dagen i storhushåll idag. Gick bra, bakade bröd, sen inget mer. Haha, det sög. Det är så lugnt att jag blir mörkrädd, är van efter praktiken nu.. Men, det är bara göra det bästa av situationen.
"Jag vill inte vara på bageriet" - Jag till stina, under uproppet
"Och Mikaela, du får vara i Bageriet!" - Gerhard när han kommer till mitt namn.
Well wopidoo. ^^  Gick ändå bra, tror det blir en lugn period framöver. Kan vara skönt det med.
Så fort det var lugnt kom Sonny skuttandes från Resturang köket och poängterade att jag bara var 17 och att han fyller 18 om en vecka.
Sonny; "Hur gammal är du Mickis?" *ler fult*
Jag; "17.. "*mutter*
Sonny; "HAHAHAHAHHA!"
Tobbe; "Hur gammal är du då Sonny?"
Sonny; "Fan.. jag är ju också 17!"
Ägd, men.. ja, snart blir det värre, när han väl fyllt, det lilla svinet.
Kommer få blåmärke på axeln. Tobbe fick in en fullträff med en kötbulle. Fan vad ont det gjorde, är fortfarande helt öm. Haha.

Köpte present till mamma idag. Eftersom jag inte vet om hon läser här eller inte, skiter jag i att skriva vad det är. Köpte ett par örhängen också, bakslag, eftersom dom gick sönder när jag kom hem. Ska se om dom går att laga, hoppas det, dom var söta. Kostade iofs bara 20 kronor men.. Ändå. Köpte en present till Sanne också, bara för att hon är så söt. *lersomdarin*

Hade egentligen inget vettigt att skriva idag, inte just nu. Huvudet är rätt tomt på tankar.
Uppdaterar sen, om något dyker upp. Tjing!

Kommentarer
Postat av: Tobias

Ja du Mickis, jag får be om ursäkt för den perfekta träffen med köttbullen och inte "kötbullen" som du skriver! Eller det kanske är en tysk stavning på ordet ^^ Hmm, nu har jag då ingen aning om varför jag zappa mig in just här men det blev bara så! Du är då ingen dålig skrivare må jag säga, det är alltid kul och läsa saker som inkluderar Sonny :) Ha en fortsatt trevlig vecka, ciao!

2006-11-27 @ 18:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0