Min välplanerade dag.

Den gick åt helvette. Haha.
Jag gjorde iallafall allt jag skulle, men inte lika välplanerat som jag hade velat.
Gick upp, gick till skolan (det var ljug, jag åkte till skolan med bussen, full av morgonkåta farbröder och illaluktande tanter). Skrev nationellt prov, 2 A4an om bloggens utveckling. Älskade årets tema om det moderna samhället. Vi hade 5 timmar på oss med provet. Efter 45 minuter kommer halva lärarstyrkan in, delar ut papper och ställer sig längst fram i aulan. Christina "Posetivastivälrden" Choo tar ton. Hon tar ton..
Vi ska alltså, helt seriöst, mitt i ett nationellt prov, sjunga studentsången. Hör ni hur hysteriskt detta låter? Lärarna avbryter alltså ett natinoellt skriftligt prov, där man skall sitta tyst och skriva, avbröts av en sångstund. EN SÅNGSTUND! S å n g s t u n d ! Hursomhellst, efter sångstunden och provets avslut (dvs ungefär halv 11 när jag var klar och hemskt nöjd) gick vi och åt. Lassange. Kröp nästan upp till centrum, jag ville få tiden att gå.
Fick en tidigare tid hos optikern. Kommer in, till samma optiker som alltid. Han ville kolla om jag hade ögoninflamation genom att hälla gul färg i mitt öga, självfallet lyckas jag få en optiker med otroligt okontrollerade ryckningar i händerna (kanske i fötterna också, eftersom han otaliga gånger sparkade in foten i bordsbenet) och han spillde gul färg över halva mitt ansikte. WOHO! Jag tror dock jag blev hemskt attraktiv.. OM JAG HADE VARIT I KINA! Han ursäktade sig lite luddigt med "öhm.. oj.. jag missade.. det är vattenlösligt!!" Åh, vilken tur, jag som sitter med en vattenflaska och bommulspad redo att tvätta mig, om någon skulle spilla vattenlöslig färg i mitt ansikte. Det löste sig dock, han gav mig en papperstuss och en kran. Det dög, fick dock en spricka i sminklacken. Nu var klockan ca 12.00 på dygnet.

12.17 åkte jag med Ellinor till västerhaninge (hon hade snällt väntat på mig under mitt optikerbesök)
12.37 åkte jag tillbaka till handen igen.
13.01 åkte jag hissen upp till UM, kommer upp och ser en stor arg skyllt där det står STÄNGT! på.
13.02 utan för UM, rastlös.
13.12 kom jag till skolan igen och frågade Lelle hur det gått på mina prov.
13.13 Ringer Sanne, klar i skolan, otroligt rastlös.
13.24 Utanför UM igen. Går fram och tillbaka längs terminalen, JÄTTERASTLÖS!
13.30 Folk tror jag har fetish för stenplattor eftersom jag gått framochtillbaka på dessa i flertalet minuter.
13.31 Slutar vanka, slår mig ner på ett cykelställ.
13.32 Får ett MMS av Erik. Glad i två minuter, sen återigen rastlös.
13.39 Erik kallar mig söt som sirap. Glad mycket längre stund.
13.50 Går upp och väntar utanför UM's dörr istället för utgången/ingången. (fortfarande löjligt glad)
13.57 Fullkomligt PLÖJER in och får lapp nummer 3 i ordningen.
14.06 Kommer in till barnmorskan som öppnar med frasen "Och hur mår underlivet idag?"
14.08 Blir förolämpad av mig barnmorska med orden "Och du är fortfarande singel förstår jag?"
14.10 Går till apoteket, klar med besöket.

Så jävla ovärt. Haha. Gjorde alltså ingenting i nästan två timmar.  (Vissa tider är ungefärliga)

Det blev just ett avbrott i bloggandet, som ingen hade märkt om jag inte sagt det, jag ville säga det, så jag kunde få briljera med att jag nyss var nere, dukade, satte på pasta och köttfärssås, gjorde en majssallad och hällde upp vatten i en kanna. Allt på eget bevåg. Men att laga mammas favoriträtt och brors favorittillbehör går alltid hem. Dom kommer tacka mig, avguda mig och älska mig resten av kvällen, otroligt smart drag, eftersom jag då kanske kan smita iväg en stund i kväll, när jag är helt klar med min packning för att ta en promenad med någon trevlig person. Har inte bestämmt mig för vem jag ska terrorisera tills svaret "ja" kommer upp på min skärm (i min mobil/i mitt öra via telefon) men det har jag ytterligare en stund till att fundera på.

Jag tror pastan är klar, njut av värmen. Det är varmt, inte kvavt.
Tjingeling!

(jag vill också hylla min fantastiksa särskrivning från gårdagen. "Blogg sida" HURRA för mig!)

Kommentarer
Postat av: Dessi

Lassange :(
Lasagne gumman? <3 hahaha, förlåt, var tvungen att retas

2007-04-25 @ 22:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0