Det där dags.

Jag har lovat allt för många att uppdatera nu, så det är lika bra.
Jag är egentligen död, tror jag. Fick för mig det i morse, när jag gick runt med frossa och någon wierd, typ växtvärk känsla i hela kroppen. Jag var död, det svartnade för ögonen när jag ställde mig upp. Är helt säker på att jag var död då, fast nu lever jag, efter mat, kaffe, oboy, juice, te, mjölk, vatten och mera mat. Och ett par alvedon. Men nu lever jag mer än förut. Riktigt levande är jag nu.

Igår var en mycket bra kväll. Jag gick efter en dag i skolans kök hem, tog en dusch och ställde mig vid spisen hemma och lagade mat till Elsa och Sanna. Det blev hemskt gott. Riktigt nöjd med min sesampanerade lax på ljummen ruccolosallad och tomatochavocadoröran till förrätten. Sen drack vi vin. En liter, två liter, tre liter. Vi skyller allt på medeltiden. Allt var bra då.
"Sanna, ät smör, din magra sate!"
"nejnej, jag har blivit stor, kolla min kulmage, fast det ansågs iofs fint på medeltiden"
Vi älskar medeltiden. Och unga flickor. Och luftgitarr och surdegslimpa. Och vitlöksost och alkohol.
Nog om oss. Haha. "Vi trivs bra ihop, även om vi inte är sentimentala"

Innan jag släpper gårdagen ska jag lägga in fyllesmsen från igår, roligaste jag läst på länge.

Elsa:
"Fan vi glömde smörblomman! Nästa gång får det bli ett isterband glaserat i koncentrerad majonäs. Det ansågs faktiskt vara en delikatess på medeltiden"

Jag:
"hahahahahaa, jag ansågs vara en delikatess på medeltiden. Jag vill dränka Sanna i matolja. Är du hemma nu? Nebel.bilddagboken.se, bilderna är redan uppe. "

Elsa:
"Ja, jag ligger i min säng som jag älskar. Jag känner också för att dränka Sanna i matolja! Jag anses btw fortfarande vara en delikatess...Speciellt indränkt i olja! Just det tycker jag skulle vara ett intressant inslag på din blogg. hahaha!"

Jag:
"hahahaah! jag ska blogga fast inte nu, i morgon. Nu ska jag sova, det ansågs fint på medeltiden"

Elsa:
"Ja jag med! Nästa gång tycker jag att jag klär ut mig till viktoria silversedt och sanna till ett isterban. Det tycker jag du ska dromma om! Natti, sov gott!"


Mina svar kan ha varit anorlunda, har nämligen råkat radera dom för mitt sms-minne blev fullt.
Jag har hursomhellst aldrig skrattat så mycket under en morgon som i morse när jag läste smsen.
Nu lämnar jag fredagkvällen.

Om 20 dagar är det fredag. Det är fredag och det är den 9mars vilket innebär för alla, som inte har stenkoll, att det är fredagen efter internationella kvinnodagen. wöw. Och.. det är min födelsedag. Jag fyller år. Jag blir stor. Jag har en nya favorittlåt (ämnesbytet är totalt) Lars Winnerbäck - Vinter över ån.mp3
Jag har varit otroligt spexig idag (ordvalet, enbart för att ge sanne ett tillfälle till att kalla mig spexig - p). Har haft jätteroligt. Jag har suttit framför datorn i stortsett hela dagen, förutom när jag vid halv två, fick ett ryck, kastade mig panikslaget ner för trappan, ner i köket, stekte två ägg och åt två smörgåsar, gjorde varm oboy, satt och hade frossa, trodde jag var död. Och vågade inte röra mig ur fotöljen förrns jag kom på att det fans jordnötter i skåpet, vilket fick mig att masa mig upp, hämta ca 743 jordnötter som jag åt upp lika snabbt som det går för dig när du har sex (möhö) och fick sen otrolig ångest eftersom jag kom på att en jordnöt var som att äta en mil av gurka, och tänka hur mycket roligt man kunde göra för 743 mils gurka. Man skulle kunna bygt en hel stad av gurkor. Tänk dig.. bo i ett hus av gurkor. Så jag joggade upp för trappan för att få bort lite av ångesten, men det resulterade bara i att jag föll ner i min stol och sen inte orkade röra på mig mer. Aldrig någonsin. Jag är som en fjäril utan vingar, ganska begränsad livssituation. Jag tror mina ben har trillat av, för tyngden av min överkropp pressar så på rumpan, att blodet inte kan forsa ner till benen, så nu har dom trillat av. Jag ska aldrig mer äta 743 jordnötter. Inte på samma gång.

Jag blev just otroligt imponerad över mig själv. För a, jag kunde röra mina tår, vilket betyder att benen sitter kvar och b, jag kunde skriva otroligt mycket om min dag, trots att det enda jag gjort är ätit. 
Jag drömde att Timmy var här och möblerade om mitt rum i natt. Sen vaknade och var helt säker på att jag var på en annan plats i rummet. Otroligt förvirrande. Jag ville peta ut mina ögon ur mina ögonhålor.

Idag sa jag till en för mig helt främmande person att han var lik en person jag träffat ett par gånger. Han blev otroligt bitter och bad mig kontrollera min syn (hade skrivit synd först, men upptäckte mitt fel i tid). Jag skrattade hysteriskt, brainstormade sedan med Jessica och kom fram till att om jag klippte av benen på främmlingen och smorde in honom i skokräm, skulle han bli lik min bekanting. (Kan inte kalla honom vän, för det är han ej). Sen skrattade vi hysteriskt. Jessica skrattar alltid, hon börjar varje mening med ett "haha", det har Karim sagt.
Karim umgicks jag med i Torsdags. Det var mysigt. Vi kollade på time out och extreme home makeover. Sen åt vi mat och resterande tid låg jag och lät "woop" bara för att vara irriterande. Men jag tror han njöt av det iallafall. Och inte på en sexuell nivå, som ni säkert tror. Vi hade mysigt. Men inte så. Sådetså. Och jag vill inte ha ngt seriöst förhållande, det gör att jag tillhör den 16%iga skaran av sveriges kvinnor som inte ständigt söker efter ett seriöst förhållande. Det har jessica sagt. När jag drog ut er utdrag ur min blogg och visade det gör Jessica svarade hon;

jessica; ontontontont säger (16:52):

hahahaha :D


Komiskt.

Ikväll ska jag träffa Sanne. Det är allt jag har planerat för tillfället. Har inte träffat henne sen i onsdags. Saknar henne hysteriskt. Jag förstår inte hur en person kan ha så stort inflytande på mig, som hon har. Har jag tankar om något, som jag sen disskuterar med henne, har hon alltid kloka svara, reflektioner och tankar om det. Hon är smart. Riktigt smart faktiskt. Jag är mest spexig (både med och utan p). Men är också bra. Motsatser dras till varandra. Fast vi är som vantar. Vi är jävligt lika, men ändå olika.

Nu ska jag duscha. Har dragit på det hela dagen, men nu är det dags.
Adjö. <3

Kommentarer
Postat av: Karim

Jodå, det var ju msyigt. Haha jag skulle aldrig ha sagt att jag inte gillade de där "woop" ljudet. Hoppas du glömmer det och inte terroriserar med det sen :(

Och Jessica börjar alltid meningen med "haha".. iallfall för några timmar sen, innan jag hade påpekat de.

2007-02-17 @ 17:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0