2 dagar och ett par Valerina natt.

Dagarna bara flyter förbi. Det går så fort så jag nästan blir åksjuk. Sulle vilja pausa ibland och bara andra.
Idag var det prov, som gick bra, tror jag, jag skrev tills fingrarna blödde och sen skrev jag lite till. Jag hatar att skriva för hand, det är ovant, panikslaget. Måste börja skriva mera brev. För hand alltså, inget annat. Inga jävla email.

"Nu ska jag lyssna på Regina Spektor och fotografera saker ur min vardag och lägga upp på en meningslös sida på internet, efter det ska jag göra mig en kopp kaffe och uppdatera min blogg och berätta om mitt otroligt ointressanta liv"

Det där var en så klockren beskrivning som jag slängde fram idag. Det är det jag gör. Haha, jag är bra meningslös ibland. Men jag trivs med det. Jag trivs med att blotta ut mitt liv i bilder och text. Jag trivs med att bli glad över en komentar på en bild av ett grönt äpple och trivs med att älska när folk komenterar och berättar att dom läst min blogg. Förstå hur otroligt lite som kan göra mig glad, och hur skönt det är att det är så lite som krävs för att göra mig glad?

Pratade på engelskan idag om hur jag tillagar kyckling cordon blue. Det gick riktigt bra. Trodde jag skulle stacka mig mer, men det gjorde jag inte. Även om det blev lite osäkerhet som kröp fram som "you know.. a.. plastic.. plastic påse" sanne väser "baag" jag "yeah, a bag", Haha, men det gick bra. Och tack vare Sanne så gick det ännu bättre. Tänkte tanken på bussen hem hur det hade gått om jag gjort det med någon annan, det hade sugit. Det hade gått åt helvette, men med Sanne klarar jag allt, hon är min prinsessa.

Sarah har sovit här i några dagar nu, jag trivs med det. Hon gör mig glad, när hon kommer hemrullandes från jobbet vid sex-tiden och slänger av sig jackan och berättar att det har gått bra. Sen kommer lite tjatter om hur fräsch Dennis är och sen sätter vid oss vid varsin dator. Otroligt socialt, men det är ändå skönt att ha henne runt mig eftersom hon gör mig så glad. Vi skrattar tillsammans. Och det mår jag bra av. Och att hon bor här, gör bara att jag mer och mer, längtar efter min och Sannes lägenhet. Längtan att bo med henne gör att jag ryser i hela kroppen. Tanken av att få leva med henne och ha ett eget hem med henne, gör mig helt varm inombords. <3

Jag har, snabb som jag är, observerat att bloggen har moderniserats en smula. Det känns bra. Jag gillar förnyelser. Det skrev jag på mitt svenskaprov idag. Jag skrev att jag tyckte om svenska språkets utveckling. Jag skrev massor med saker, att ett korrekt skrivspråk var ett tecken på kunskap och makt. Det stämmer iochförsig, eftersom att dagens ungdomar skriver, formulerar och använder gramatik som får vilken gamal svenskalärare att vända sig i graven. Haha, jag är så gamal och vis. Och.. Bah! Jag gillar folk som skriver bra.

"Jag har köpt godis idag" Sarah från ingenstans.

Sarah kommer få sömnbrist här uppe.
"Alltså, dagen när Mickis fyller år, ska vi vara på jobbet 7, det betyder att vi ska åka 6 och vi ska fira henne INNAN det och sen ska jag vara där och komma hem vid 4 och sen ska vi festa på kvällen FÖRSTÅR du hur trött jag kommer vara"
Hon pratar i telefon med sin hunk till pojkvän. Fredrik. Fan vad många jag vet som heter Fredrik.
Det trivs jag också med, för jag gillar namnet Fredrik.

Jag har blivit beroende av Valerina Natt. Har fått för mig att jag inte kan sova om jag inte tar dem, vilket jag kan, det vet jag, men jag har någon tanke om att jag inte kan det. Sjukt. Inatt ska jag inte ta dom, jag ska sova utan dem. Först ska jag och sarah kolla på top model och äta upp vårat godis, sen ska vi kolla på lustgården, fast vi kommer somna.

Sanne, jag älskar dig mest av allt, det vet du. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0