Frustrationsrekord [Jag behöver psykiskvård]

Läste runt i bloggar och hittade i min favoritblogg ett inlägg om hur jobbigt det är när någon man vill ha tag i inte har mobilen på, läste sedan snabbt igenom hennes komentarer och hittade denna;

Jag brukar tänka nästan samma sak. Tänk om jag håller på att bli våldtagen och ringer och skriker på hjälp? Hur mycket hjälp skulle det vara med en avstängd telefon? Eller att man måste låsa in sig någonstans för att bovar jagar en, också har han mobilen avstängd så bovarna hinner bryta upp dörren och mörda mig.. Ja det finns massvis med saker som kan hända när en telefon är avstängd. Eller att man gör illa sig och ligger på golvet och det enda man kommer ihåg är älsklingens telefonnr. Min sambo brukar säga sitt sitt försvar att han inte är min barnvakt och att det är bättre att jag ringer någon på närmare håll om jag ska hinna på hjälp.. Hm, är det att bry dig om mig det?

Om det nu är som den här personen säger;
"Tänk om jag håller på att bli våldtagen och ringer och skriker på hjälp? Hur mycket hjälp skulle det vara med en avstängd telefon? Eller att man måste låsa in sig någonstans för att bovar jagar en, också har han mobilen avstängd så bovarna hinner bryta upp dörren och mörda mig"
Bör man inte i första hand, med sin kära mobiltelefon, ringa polisen? 112 är ett hemskt lätt nummer som alla i en någotsånär vuxen ålder bör kunna.

Nu orkar jag inte sitta och irrtera mig på småsaker så jag avlägnsar mig istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0