Jag har blivit en sverigebög.

Raymond&Maria, Lasse Lindh, Lars Winnerbäck, Thomas Järvheden, Magnus Uggla, Ted Gärdestad, Dag Vag, Nationalteatern, Dia Psalma, Gyllene Tider, Snook & The Ark.

All denna musiken har gått på högvarv i I-tunes dom senaste dagarna. Jag vet inte varför, men jag kan inte sluta lyssna på det. Försökte mig på lite Dolly Parton igår, efter jag kommit fram till att jag bara lyssnar på svenska artister, men sorry Dolly, efter Jolene var jag tvungen att byta till Fejkade Fejs (som jag hört 382490 gånger) bara för att få höra lite svenskt. Jag tror jag blivit beroende av det svenska språket. (Okej att The Ark sjunger på engelska, men "This pice of poetry is meant to do harm" är så jävla bra). Svenska är ett vackert språk faktiskt. Och svenska artister är hemskt underskattade. Jag älskar svenska artister. Jag skulle kunna gifta mig med allihopa.

Ha, jag hade glömt kaffebryggaren på, sen klockan 11 i morse. :> Som tur var hade jag också lämnat lite kaffe i botten, så ingen skada var skedd. Förutom att det var jävligt varmt. Nu ligger kaffekannan och vilar. Stackarn.


image33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0