Kaffedoft gör guld i mun.

Vaknade 09.30. Bestämmde mig snabbt för att inte gå upp, eftersom jag sovit ensam med dörren till mitt rum stängd var det en snitttemperatur på  -12 grader i mitt rum. 14 minuter senare, när jag just lindat in mig i alla täcken jag har och intagit en puppe-liknande form slits dörren upp och in strömmar värme, jag får tillbaka känseln i näsan och doften av nykokt kaffe slår emot mig. In stormar också min bror, mer liknande en australiensk hobo än en KTH-pluggande 20 åring och brölar med morgonens hesa whiskeystämma att frukosten är klar.

Det är underbart att komma ner till dukat bord även fast pappa var på världens bästa (värsta) morgon humör och gjorde allt för att få mig i arga steg springa från bordet. (Hans favoritsyssla). Men jag lät honom hållas, han är bara glad för att han ska åka bort idag, det lilla livet. Ut med husbilen. Han förtjänar all ledig tid han kan få.

Mitt rum börjar bli stökigt igen, och jag har inte ens hunnit få ut dammsugaren ännu. Lika bra att jag dammsuger igen och städar igen. Innan det blir som sist. Lika bra att jag gör det nu.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0