Fredags, igår och idag.

Igår var den värsta dagen jag har haft på väldigt länge.
Fredag blev vällyckad. En dyr taxiresa efter jobbet tog oss
till Geir där festen redan var på god väg att spåra ur.
Jag kände pressen att ta igen och drack en flaska vin,
ett par tequilashots och 4 gallianoshots (vilket är det värsta jag vet,
men när värden bjöd, log jag och svara "åh, galliano, det som är så gott")
på en dryg halvtimme. Kvällen var otrolig, antar jag, helt plötsligt
är klockan 4 och Torbjörn vill köra oss hem. Paniken växer i
mig eftersom jag inte fått varma mackor á la Geir ännu.
Försöker övertala O-G att jag inte vill åka hem men ger ganska
snart upp. I bilen hem klunkar jag blacktower ur en bag in box
och ylar med till Dreamtheater. Har sen ingen aning om när
och hur jag kommer ur bilen eller in i huset.

Vaknar dagen efteråt och jag var tamigfan inte nykter.
Ringde Sanne och beklagade mig, det var faktiskt otroligt synd om mig.
Läste igenom mina sms vilket gjorde att delar från gårdagen
föll på plats. Sedan vaknade min karl och då var det bara
ta sig ner till Rema1000 och handla fryspizza.
Klarade inte av att äta upp den för bakfyllan tog över fyllan.
Sen var det bara ner till jobbet och jobba 8 timmar.
För som mamma alltid säger;
Kan man dricka kan man jobba.
Och om jag jobbade. Tog mig 2 timmar att lägga upp
10 desserter och sen har jag faktiskt ingen aning om
vad jag gjorde mer, förutom en misslyckad kladdkaka
och fruktsallad. På 8 timmar. Gårdagen är fan en större
dimma än fredagskvällen. Men det var värt det.. faktiskt.

Idag ska jag på typ.. babyparty. Alla från jobbet ska hem till
Rolfen och äta middag och.. kolla på hans barn. Gör man så?
Det är ingen som bakat kakor, lagat pizza och kommit hem till
mig när jag införskaffade mig en kanin? Jag är så ovan
vid sådan här.. vuxentjaffs. Men sure, jag ska klä på mig något
vuxet, typ matchande byxor och kavaj (jag äger iofs inte det..) och
ett par praktiska skor, ta med en kaka, sätta upp håret i en
praktisk frisyr och uppföra mig så vuxet jag bara kan.
Jag ska sitta och titta på en liten baby och utbrista då och då
"Men gud så söt hon är! Titta.. hon ler!"
För visst är det så man gör?
Eller så skiter jag i det, sätter på mig något galet snyggt så
jag överglänser alla, kommer dit med en bakg in box under
armen och dricker mig aspackad och svullar i mig pizza och
då och då slänger jag en blick på babyn och säger
"Varför har hon så lite hår? Borde hon inte lära sig prata?"
varpå jag utför en "lär en fågel prata"-lektion på ungen
tills den på klockren svenska säger
"polly vill ha en kaka".

Ska iofs jobba i morgon. Kanske lika bra att köra på
alternativ ett. Men jag har somsagt inga vuxen kläder.
Har dock ett par praktiska skor, men dom är fula.
Jag kanske ska blanda båda alternativen?

Typ, supercheck á la Blondinbella med en superoutfit och
ett sexpack öl i handväskan?

Nu ska jag städa lägenheten.
Halvätna pizzabitar ligger utspridda i hela lägenheten
tillsammans med smutsiga kläder och sågspån.

Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0