Vingfjord Eple.

Sitter och lyssnar på Abba och äter.. jag skrev äter.. jag menar självfallet dricker en Vingfjord Eple. Helfestligt. Faktiskt.

Dagens sämsta, förlåt, jag menar bästa skämt är som följer:

En man är inne på en butik och köper en deo.
När han står i kassan frågan kassörskan;
"Vill du ha en påse?"
varpå mannen svarar;
"Nej, jag tar den under armen."

*plats för skratt*

Idag har vi (läs Jag, Mikaela och min Karl, Ole-gunnar) får skjuts ner till centrum av Morten. Handlade på Vinmonopolet, Norges motsvarighet av systembolaget. Nu är vi (läs Ole-Gunnar) ett par hundralappar fattigare med vi är stolta ägare av 3 liter vitvin, en flaska tequila och en flaska Gin.
Det blir en bra kväll, det känner jag i magen.

Vi satt ute och åt lunch idag. Det var soligt så vi bestämmde oss för att sätta oss ute, och eftersom klockan var efter tolv även börja förtära alkohol. Vi gick ut, satte oss, solen tackade för sig, molnen drog ihop, vinden tilltog och när sista matbiten var svald och vid ett normalt tilfälle man skulle lutat sig tillbaka och njutit av våren, kände vi den första regndroppen så det vara bara att förflytta sig in. Underbara Norge! Ack du vackra land med ditt varierande väder.

Jag älskar att använda mig av (läs 'förlängning av det jag just skrev').
En otroligt festlig och totalt onödig funktion.

Nu får det vara nog för en stund.
Glöm inte bort att fira lördagen. Och att tvätta dig.
Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0