Wohoo!

Jag klarade av babypartyt med bravur.
Jag är hemma, nykter och skitsnygg.
E x e l e n t !

Var mer som en typ av skvallerparty än babyparty men
då och då fick någon av de äldre arbetskamraterna
små "åh-vad-vacker-får-jag-hålla"ryck och gled omkring
med den söta lilla babyn (För ja, hon var hemskt söt)
i famnen, men när tårarna trängde fram på lillknodden
lämnades hon raskt över till mor eller far Stolthet.
Utöver det åts det kakor och skrattades en heldel,
för.. det är ett helt jävla psykogäng jag har hamnat i.
Det var namedropping på hög nivå och jag som
"nyinflyttad" hände knappt med på hälften.
Fick en klar bild över hur det var att bo på
internat på en husmorsskola under 70-talet och
vet nu ytterligare en sak som jag kan glänsa med
om ämnet skulle komma på tal.
För det gör det säkert ofta.. Typ på Jeopardy.
"Internatboeende på norsk husmorsskola under 70-talet - 100 tack!"
Hade jag fått dubbelchansen hade jag kammat hem en hel del vill jag lova.

Nu har jag snart städat hela lägenheten grundligt, bara sovrum och
gäst/rökrum kvar. Ja, vi röker i gästrummet, så mycket älskar vi våra gäster.
Jag har även skrivit en söt inköpslista åt min karl.
Han är ledig i morgon. Jag börjar klockan.. 8? 9?
Glider ner där någonstans. Slutar fyra.
Om det fina vädret håller i sig ska vi bjuda upp lite folk
och ha lite grillkväll. Kan bli mysigt, jag är ledig på tisdag.
Hej fröken vitvin.

Nu ska jag.. göra något vettigt.
Typ.. deklarera.

Adjö.

Kommentarer
Postat av: Joel

Alla har barn...

jag blir rädd...

Hjälp

2008-04-22 @ 15:18:36
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0