Trött mensfitta.

Jobbat åtta och en halv timme idag.
Det tär på min snea ryggrad.
Men jag klarade mig med bravur (helfestligt ord)
och alla var riktigt nöjda med mig.
"Tack gode gud, vad har vi gjort för att gud ska sända dig?"
Jag känner mig alltid välkommen.
Underbara arbetskamrater.
Morten försökte dock tvinga mig att
äta ostron, jag diggar inte smaken av
sarre med snorkonsistens. Tyvärr.

Jag avundas män.
Alla män. Som slipper
PMS och mensvärk.
Jag hatar tillochmed att skriva om det.
Blev illamående (igen) efter ordet PMS.
Min karl ska dock laga mat åt mig idag,
för jag orkar inte, får yrsel när jag står för länge.
Jävla smärtor.
Fyfan vilken crybaby, men så är det.
Ibland.

Jag köpte keso idag. Jag gillar keso.
(Jag vet att Sanne kommer bli grymt avundsjuk på mig nu,
eftersom jag gillar både ägg och keso. Men puss baby,
du är bäst vilket fall som helst, även om du inte avgudar
dessa två underbara ting att förtära)

Jag saknar Elsa idag. Jättemycket.
Tror jag ska ringa henne senare och hoppas
att hon inte är allt för upptagen med sitt pluggande
så vi hinner med en liten nostalgitripp
och hon ett par glas vin.
(Idag hade jag faktiskt unnat mig ett par, om det hade funnits i huset,
tror dock den lilla skvätt med rödvin som står kvar i baginboxen surnat,
om inte, möjligtvis, återföds till en liten vindruva, med tanke på hur länge
det stått där).

Nu ska jag.. göra något annat, ungefär lika viktigt
som detta inlägg.

Adjö all you 10 000 readers out där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0