17 maj.

Kan inte gå ut längre.
Inte för att jag orkar gå ut
mer idag, med tanke på min trötthet,
men det är helt extremt ute.

Kan inte gå ut en minut utan att
höra orkestrar öva och går jag längre än
5 meter ser jag dessa vandra omkring
på gatorna spelandes sina trumpeter, trummor,
fljöter och allt vad dom nu spelar. Trianglar.

Allt inför 17 maj.

På jobbet har vi bakat kakor och förberett mat
i veckor inför 17 maj. Folk är i extas.

Jag kan inte annat än medge att jag är imponerad.

Vad gör vi i Sverige? Får vi sjunga nationalsången utan att
bli utpekade som rasister? Undrar hur folk skulle reagera om
jag gick ett enmanna tåg på stockholms gator. En enmans orkester
spelande Du gamla du fria, iförd sveriges nationaldräkt
ridandes på en älg?

Skulle gjort ett försök.. SYND att jag är i Norge den 6 juni.

Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0