Green Day och hotmail.

Jag tänker tillbaka;

Vi satt där längst bak i klassrummet, tror det var en spanska lektion.
Som ni vet, om ni läst igenom inläggen från igår var jag inte
super aktiv på spanskan, kan ha varit någon annan lektion, men
i den salen. Ribbyskolan. Äckliga, underbara, hemska, förföriska
Ribbyskolan. Västerhaninges baksida.
"har du hört Green Day?" frågade hon, hon som inte riktigt ännu
hunnit bli min bästa vän i hela världen.
"Green Day? njaaa" svarade jag osäkert med rädslan om att bli
mobbad i resten av mitt liv, tänk om Green Day var lika kända som abba?
(redan då, i 7e klass fanns abbafetishen, hehe).
"ja.. har du inte hört Basket Case?" frågade hon och tittade på mig.
"jag vet inte.. kanske.. jag är inte så bra på namn" svarade jag och
hade jag varit pinoccio hade jag penetrerat hennes ögon med min näsa.
"jag kan sjunga den för dig" sa hon och började sjunga.
Jag föll. Det hade inte spelat någon roll om Green day inte kunde sjunga.
Om Green Day hade legat på samma sångmässiganivå som KSMB.
Jag var frälst. Sången som kom ut ur personen framför mig..
var det vackraste jag hört i hela mitt liv.

Nu är Green Day en av mina största idoler och Jesus of Suburbia
är en av våra låtar. Din och min låt Oob.




Idag när jag loggade in på hotmail hade jag fått ett mail
om att jag kunde få prova på trosor gratis.

a) hur provar man på trosor? altså.. jag vet hur man provar på trosor.
Men.. "Nej, de här trosorna funkade inte, de håller inte vad ni lovar"
Vad lovade de, kan man undra? Ingenting. Det stod endast
"Prova på trosor gratis!"
b) När man sedan klickade sig vidare så kom man till någon
sunkig hemsida där det åter igen stod, "prova på trosor gratis!"
men nu till det.. ja.. vad är det egentligen.. sjuka?
Lite längre ner på sidan, efter ett par tjusiga bilder på kvinnors underkroppar
stod det igen "Prova på trosor gratis, är du inte nöjd får du pengarna tillbaka!"
VA? Vilka pengar? Sen när börjar man betala för något som är gratis?
Jävla värld vi lever i.

(ja, vi lever på internet, face it.)

Adjö.

Kommentarer
Postat av: Oob

Aaaw hjärtat då!
Älskar Dig så mycket. Du och jag, min studsmatta, nån lame cider som stått alldeles för länge i solen, och Green Day. Awesome :D

2008-05-20 @ 18:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0