1 sanning och 1 lögn.

Jag var tvungen att googla för att få fram rätt stavning på Jeopardy.

Jag ville stava det jepperdy.

Detta visste inte jag, men nu vet jag;
Namnet kommer av det engelska verbet to jeopardize, som betyder sätta på spel, riskera eller satsa och substantivet jeopardy som betyder risk. Anledningen är, att spelarna har möjlighet att i finalen satsa alla sina pengar på en fråga, och om de "frågar" rätt vinner det dubbla.

Alltså, jag visste inte att jeopardy betydde risk.
Jag har alltid utgått från att det är ett ord Magnus Härenstam kommit på själv.
Läste dock även att det inte är Magnus Härenstam som kom på programmet,
vilket gjorde mig besviken, eftersom jag alltid beundrat honom för det.
Att han kommit på det alltså.
Jag borde ha följt med bättre på Engelskan och hade då kanske
förstått att det kanske inte var Magnus Härenstam som kom på idén med Jeopardy.
Fan.. nu känner jag mig lite trasig innuti.. Magnus som var min gud.



You sexiboy.

Kommentarer
Postat av: Joel

äääh, han är kanske inte en sexig uppfinnare men han är definitivt en sexig ordtjuv...

och tjuvar är ju lite sexiga ;D

2008-04-21 @ 09:10:55
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Egoina

haha coolt

2008-04-21 @ 19:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0