Skrivar-låtar.

Jag har alltid haft olika förhållanden till
olika typer musik. Det finns allt möjligt.

Glad-musik
Depp-musik
Du är så jävla bra-musik
Jul-Musik
Sommar-Musik
Poet-musik
Emo-musik
osvosv

det finns musik som nästan får min
personlighet att förändras. Det finns musik
som får mig att sträcka på ryggen och le
mot min omvärld bara jag får höra den i i-poden.
Sån musik som gör att man blir snyggast i världen.
Jag älskar sådan musik.

Jag har hittat en ny typ musik.
Skriv-musik.

Det är inte någon speciell musik.
Jag kanske gör det till skrivmusik?
Genom att spela det varje gång jag skriver.
Men jag har alltid haft låtar som jag slappnar
av och skriver av mig till. Likheten är liten
mellan låtarna.

Låtsas som det regnar - Snook
Chemo Limo - Regina Spektor
Jail house rock - Elvis Presley
Se7en - Takida
Godmorgon världen - Jimmy Jansson

Listan kan göras längre..
Men fortfarande, hör jag någon av dessa
låtar kliar det i fingrarna, vill bara skriva.
Har en nykommling på listan också.

Dear.. - Maria Mena

Tack vare henne kom detta blogginlägg.

Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0