Jag klarade det!

Med bravur gled jag ner för backen som leder från vårat hus.
Grasiöst likt en antilop skuttade jag över de få isfläckar som
fanns och gjorde en storslagen entre på butiken med ett
tiotal chacha-dansare på ett långt led bakom mig.

...

Egentligen möttes jag utanför dörren av ösregn.
Hade Oob i telefonen och började stappla neråt.
släppte kommentaren "vad skönt här har isen regnat bort"
lite för tidigt och shwiiiiish! jag sat pladask på min välformade
stjärt och asgarvade. Försökte ta mig upp vilket resulterade
i att jag gled säkert två meter i en regnvattenstril innan jag
lyckades kravla mig upp, för att då behöva vända och
försöka mig på att ta mig upp för isbanan för att gå hem
och byta byxor. Väl hemma hittade jag bara ett par för
korta nörd-mjukisbyxor (vägrar gå med något annat när
jag är ledig) och fick återigen försöka mig på att
facea döden. Gick dock bättre och jag tog mig till affären
och hem igen. När jag kom hem hade jag en öm rumpa,
en ond handled och en genomblöt outfit. Allt för lite ägg?

HÖNS säger jag bara, HÖNS! Det enda jag kan tänka mig
att få i 20 års present.

Adjö.

Kommentarer
Postat av: Njorun

Åh äntligen! Jag har haft lite magsår och undrat vad jag ska köpa liksom. Funderade på att slå in mig själv i gladpack och sända med posten, men det här är ju ännu bättre! :D

2009-01-09 @ 18:58:33
URL: http://njorun.blogg.se/
Postat av: Agge

Man ska inte skratta åt andras olycka, I know, men jag höll på att kissa på mig av skratt när jag läste det här! :D

2009-01-12 @ 21:38:50
URL: http://thekattmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0