Trötthet vs. skrivkramp

Jag känner mig helt slutkörd.
Känns som jag inte sovit på flera dygn.
Det är en stor ren lögn från min hjärna.
Jag har sovit för mycket, det ska jag tala om.
Efter att ha ätit ugnsstekt falukorv så slog
det till. PANG! Trött. (Tack Oob, det blev
mycket, mycket godare än sist jag lagade det)
Och nu då? Vad ska jag göra? Jag vet att jag
måste ta mig till affären och inhandla en del
småsaker. Ingen äppelcider dock. Försöker lägga
av. Lättare sagt än gjort.

Kan dock hända att jag blir lite piggare om
jag får komma ut i duggregnet och få lite luft
i hjärnan. Tåls att tänka på. (Finns egentligen
ingeting att överväga. Jag måste dit innan
det stänger, surt.)

Imorgon ska jag tvinga med min karl ner till
centrum innan jobbet kallar. Jag har ingen
aning om vad jag ska göra där, egentligen,
jag ska kolla upp vad MBT-skor kostar och
kolla upp vad det kostar att göra naglar.
Sedär, jag hade ju en aning om vad som skulle göras.
Ibland blir jag lite trött på mig själv.
Förvirrade lilla svenska.

Idag fixade jag medlemskapet på gymmet.
Nästa gång jag kommer dit är allt fixat.
Ett medlemskort och ett nyckelkort.
Mycket bra, miiiket praaa.

Nudå? Sjunga för full hals och hoppas
på att något otroligt spännande händer och
gör min kväll lite mer värd. Ibland önskar
jag att jag var galet kreativ och hade tålamod.
Då kunde jag ha målat tavlor eller stickat tröjor
till alla jag känner. Eller koftor.. lusekoftor.
Det hade varit poppis, det känner jag i magen.

Nej, nu är det dags att ta tag i en länge
bortskjuten syssla. Jag har ingen insperation
alls, men varje gång jag känner mig inspererad
så går det inte alls, kanske därför jag bör prova nu?
Lilla lappisen får sig en omgång i word.
Skriva lite.

Adios mina körsbär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0