Geek in the pink.

Tisdag. Jag hatar tisdagar. Fast drama-lektionen var rolig, fick improvisera att jag var typ, kaffebesatt, rekordslagare med förkärlek för att ha sitt namn i tjocka böcker. Haha, tyckte det gick rätt bra. Fick också översätta när Sanne pratade om igelkottar på sitt påhittade språk. Hysteriskt.
Det har regnat och varit svinkallt idag, det sög. Gjorde mig på asdåligt humör plus att jag var trött som fan eftersom jag var tvungen att jobba till stängning i går. Så på samhällslektionen blev inte mycket gjort om barnarbete, men jag kommerigen med min jämförelse senare. Alltid senare, ehe. *tumme ner*
Svenska arbetet har jag kommit igång med, om jag vågar kalla det för att komma igång, har skrivit ungefär 3 rader om varför jag ska skriva om svenska fängelset. Hah. Aja, det blir bra, tillslut.

Haha, nu måste jag bara byta rubirk.
Så, eller, har inte skrivit någon ännu. Men var tvungen att ta bort den andra.
Den löd "Ålderdom och tragiska tanter" Det jag tänkte skriva om, men vill inte det, nu. Haha.

Musiken dog, ny låt. Katie Melua - Nine million bicycles.mp3  MYS!
Idag när jag gick hem från bussen, efter en irriterande bussresa, med skrikiga ungar och parfymindränkta fjortisar, blev jag glad. Jag gick där, med jackan tätt omkring mig, regnet piskandes i annsiktet, skola i huvudet och stress från alla hål, då, då kände jag mig sådär, pirrigt glad.
Jag lyssnade på Lars Winnerbäck - Kom. UNDERBAR LÅT!

Ja, du går nedtryckt i två alldeles för grova skor, det börjar visst bli höst
och den är lika spottad på som begagnade bröst.
Nu faller löv, det blåser på, det börjar om.
Jag säger Kom, här är världen, här är livet vi ska leva i,
vi, och alla duvorna på marken, alla fåglarna i skogen
Alla mänskorna i parken, alla herrarna på krogen
Här finns ingen som kan döma, här finns ingen mera lärd
om ditt liv, om din stad, om ditt land, om din värld
Det kommer alltid tillbaks, med veta-bättre-direktiv
Till en värld, till ett land, till en stad, till ett liv
Några smulor till duvorna, min vän
sen går vi hem


Det var den värsen, som fick mig sådär pirrigt glad, varför? Jag vet inte.
Säger bara tack till Lars Winnerbäck, som kan skriva så uppiggande texter och under bara låtar, att man i sånnadär tillfällen blir glad. Han är vår gud, right hjärtat?

Och jag, Mikaela, har planer, som jag tänker genomföra, om det så är det sista jag gör.
Det har med skolavslutningen, Sanne (kanske Johanna) och flygplan att göra. Mer än så tänker jag inte säga, för jag måste kolla upp tillstånd ochsåvidare, innan det bestämms mer. Men går alla planer i lås, kommer det bli en av de bästa sakerna i mitt liv. Damn, inte bara Marcus som får ut och åka. Fast jäveln har allt så planerat, så är fortfarande avundsjuk som fan på honom.

Igår fyllde Robin år. En liten rad till honom. Hur mycket vi än går igenom, slutar vi alltid som vänner. Det är starkt, även om du är en negativ liten sork, är du min vän. GRATTIS I EFTERSKOTT ROBZ-H0E. *ler*

Mormor, jag älskar dig, du klara dig. Det måste du.
Farfar, jag älskar dig, du får det bra. Vi hälsar alltid på.
Moster, jag älskar dig, du blir bra, superwomen.
Pappa, jag älskar dig, det löste sig, det lugnar sig. Jag lovar.
Mamma, jag älskar dig, allt blir bra, tänk på dig själv.
Morfar, jag älskar dig, ta det lugnt, tanken räknas, precis som vi sa.
Farmor, jag älskar dig, du gör inget fel, du är bäst, du är världens bästa.

Ni ska vara i mitt liv föralltid.

En gammal mans visdomsord efter att ha trollat bort en medaljong
"Medaljongen finns alltid där, även om du inte ser den"
Han plockar sedan fram medaljongen ur flickans öra.

Älskar er alltid, även om jag inte visar det.
Jag är sådär posetiv. Ont i axeln, tror jag har musarm. Musar för mycket. HA.

Bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0