Nu.

Kände att det var dags nu. Jag som älskar att skriva, älskar att utrycka mina känslor i texter och ord, att jag inte redan har skaffat en blogg, är egentligen sjukt. Tror det blev så, bara för det vart en trend-grej, alla skulle ha en blogg, förutom jag.

Jag kunde ju inte vara som alla andra, skrämmande tanke? Egentligen inte.

Normal dag idag, även om tisdagar är tråkigaste dagen på hela veckan. Försov mig dock i morse, är så jävla trött. I mitt horoskop häromdagen stod det "Du jobbar för mycket, ta det lugnt, det lönar sig inte" typ. Inte ordagrant så, men något i den stilen. Jag? Jobbar för mycket? Inte alls då. Fick ju löne beskedet idag. Tänker av olika anledningar inte skriva HUR mycket jag tjänade här, men med risk för mobbing osv, håller jag det för mig själv.

Det är mycket pågång i mitt liv nu. Skolan tar mycket tid, kalla mig pluggis om du vill, men tycker det är roligt och det går bra. Jobbet tar också mycket tid, sorgen efter att Andreas slutade har lagt sig lite, med tanke på att han är inne i stort sett lika ofta som innan. Och att Andreas-förlusten resulterade i att två nya kockar i 20 års åldern blev anställda, kan jag ha lite överseende med det. Sen är det inte mycket mer i mitt liv, förutom Sanne, som tar upp min dyrbara fritid, vilket jag inte har något emot. Saknar henne så fort jag inte är hos henne. Och, ska försöka lösa allt nu, för som en vis kvinna sa engång
"Man måste ha en stadig grund att stå på och man klarar sig inte om det är sprickor i sin grund"
något i den stilen sa hon, och det var klokt och jag tänker inte vara den som skapar sprickor, varken i min egen eller i någon annas grund.

Ikväll är det kör. Eller, jag vet inte om jag kan kalla det kör längre, med tanke på att det är jag och Linn. Tvåmannakör? Det är fan jobbigt att säga. Sånlektion? Funkar, men låter så.. snoffsigt. Kör på kör (haha) tills jag kommer på något bättre. Det ska bli rätt kul, Linn är mysig, och det är skönt med en break ur allt det andra några timmar. En break är alltid skönt. Haha, som jag sa till Marcus idag
" sådärför tänkte jag träffa dig snart, som en break i vardagen och lite bra sex "
Haha, jag är skön. Ibland får jag lixom till det, suttit och skrattat åt mig själv en stund nu.

Nu ska jag äta middag, pastasallad ftw. <3

Jag tycker om Patrik. (komplicerat när jag känner 5 stycken, eller hur? ^^)

Kommentarer
Postat av: tott

du är en så härlig människa.
jag är glad att du skaffat dig en blogg, så att även jag kan ta del av din vardag *hjerta*

2006-11-15 @ 10:02:14
URL: http://handwriting.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0