Dushfilosofi.

Ha, tog mig flera minuter att få filosofi rätt.
Duschade förmodligen en aning förvarmt.
Känner mig helt.. mosig.

Kom att tänka på att tvätta
är något jag borde göra, och framförallt
lära mig, och hur lär man sig bäst?
Prova-sig-fram-metoden.
Jag funderar på att öva på min karls kläder.
Med tanke på att han använder majoriteten
av vårat garderobsutrymme och han är den
som faktiskt får våran garderob
att bli en aning svårstängd.
Jag vill ju inte förstöra mina egna kläder.
Jag har ju så lite (här).
Min plan till jul var att bara åka med handbagage,
för att minska risken att få sin väska borttappad.
'kastar onda förbannelser* över flynordic's crew'
Men med tanke på mängden julklappar jag kommer att
få.. ehm.. äran att ge bort, och med tanke på
mängden kläder jag vill ta med mig till norge
igen efter hembesöket, så måste jag nog
tyvärr resa med resväska.
Får se hur jag gör med den saken.

*Funderarer till mig själv ;
hur många goda förbannelser finns det som man kan kasta på folk?

Åter till tvätten.
Jag kom fram till i duschen, att om jag bara
tvättar basicstuff, som underkläder och handdukar,
och läser tävttråden noga, kan det väl inte bli så fel?
Med fel menar jag allt från att tvätten krymper eller
missfärgas till att tvättmaskinen exploderar och
skapar en kedjereaktion som resulterar till att
vi måste bygga stöttepelare under våra vackra
fejk-parketter, typ som hus i översvämmningsdrabbade
områden har, så huset är en bit från marken, bara för
att våran källare förvandlats till aska*.
Hade också varit tvungen att göra om kontoret till ett
sovrum där vi kunde låta musikern som bor källaren
sova eftersom han lilla lägenhet (som förmodligen är mindre
än vårat kontor) skulle vara spårlöst borta.
Kanske är lika bra om jag låter bli att tvätta?

*Om allt blev aska skulle det inte vara fyskam.
Det är ju trots allt det renaste som finns!
(Skrattar åt min finurlighet, den borde belönas med en malteser.
*stirrar förblindat på den tomma maltesers-påsen*.
Kan svära på att den ber mig klä på mig och gå till Rema 1000
och köpa flera, CANDY OF SATAN! *kastar påsen under sängen*)


Nu ska jag telefonterra Sanne tills hon svarar.
Hoppas hon inte svarar, så hon har ca
18392472 missade samtal när hon kommer till telefonen.

Stop, in the name of love!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0