Mix/ed.

Hur du vet att du bor tillsammans med en kock.

  • Du har fler köksknivar än besticksknivar.
  • Om det hånglas i köket sträcks det ändå ut en hand för att hålla koll på stekpannan.
  • I kylskåpet finns det öl. Enabrt öl. (Mat förtärs på jobbet)
  • I frysen ligger pizza. Enbart pizza. (För lediga dagar)
  • Tvn är alltid påslagen på BBC Food

Jag har dock inte riktigt fastnat i kockbanorna än.
Nog för att BBC Food har blivit min favorit kanal,
och jag ser gärna att det alltid finns alkohol hemma.
Men jag inhandlar mat och hånglar jag, så
har jag ingen tanke på maten på spisen.
Min karl dock, klarade av att grovhångla med mig,
steka kötbullar och korv tills de var klara och
sedan stänga av plattan och dra stekpannan åt sidan.
Imponerande.

7 dagar kvar tills jag kommer till Sverige.
Förbered er väl.
Alla som är ute efter en skymt av mig
bör befinna sig på The station! som
är haningens finaste innehak där bara
alla hänger. En idyllisk förortskrog som har
allt. Hur som helst, infinn er på The station!
kl 21.00 om ni ska ha en chans att få en '
glimt av mig. 21.15 kommer jag förmodligen
vara påväg uppåt, med alkoholens hjälp och
jag beräknar att vid 22.00 kommer jag
dansa obehärskat för att sedan 22,15 sitta
och hicka vid hörnbordet (som jag hoppas
min festarrangör Sanne har bokat!) och 22.34
kommer jag ha deckat utanför och Sanne
kommer vara tvungen att ordna fram en taxi åt mig.
22.55 kommer jag anlända, aspackad hemma
och min karl kommer vara tvungen att ha
sex med en aspackad brud. Lucky him!
Så. The station klockan 21.00 allihopa!
The station!
(För vanliga dödliga även känt som china station,
lokaliserat mittemot haninges pendeltågstation,
det enda dom har, är kineser, alkoholister
och fulla ungdommar som avgudar de kinesiska
servitörerna och den utslitna musiken som är
lika bra varje dag. Och hallo, 35 spänn för en öl?)

Ska snart till jobbet.
Jag funderar på att bryta mitt eget ben.
Bara för att Morten ska bli tvungen att jobba
för mig under resten av året.
Han jobbar sin sista dag idag och går in för
en 14 dagars semester, jag har aldrig sätt
en nöjdare människa. Fyfan vad äcklig grabb!

Jag tycker alla borde göra narr
av personer som sticker ut från det
normala. Från erat normala dvs.
Gör narr av allt som inte är som du.
Världen kommer bli en cirkus.
För ingen är som du, och alla
kommer göras narr av.
Fyfan vad kul vi skulle ha det.
Seriöst idioter,
Jag är förbannat trött på folk
som har fördommar och inte kan
acceptera människor.
Tamigfan bland det värsta jag vet.
Det och kakamonster!
Go n' suck a duck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0