Citat och rim.

Jag har städat mitt rum idag. Bytt lakan och har varit duktig. Om ca en timme ska jag åka och gymma, sen hoppas jag att mamma skjutsar ut mig till baby. Hon var tvungen att gå runt ensam i brb mitt i natten i går. *upprörd* Hon är för snygg för att gå ensam, nattetid. Fyfy.

"Tjo och tjim, med öl och rim, nu ska vi dricka tills vi blir helt dim"
Sanne kom på ett nytt ölspel där snappsvisor/dryckerramsor skulle hittas på innan vi drack.
Eftersom vi la den smarta sidan till, tog vi oss tid att komma ihåg dom, här kommer ett par;

"Öl och vin och sprit, det är ju ingen skit, för vi är elite, för vi har en redig plit i vår dynamit, hoj hoj"
"Sanne med din rapakalja, drick och bli en fyllekaja"
"Nu ska jag dricka min blågula öl, tills jag trillar ner i en fyllepöl"
"Nu sitter vi här flickorna våra, vi ska prata ut om våra alkoliserade horor och ska hjäpa varenda en hem"
"Kom och heja på den bästa, Johanna kommer göra det mesta"
"Hopp och kropp och snopp, lite öl, lite vin, lite sprit"


Att improvisera ramsor med alkohol i kroppen, är otroligt roligt och JÄTTESPEXIGT. Fan vad kul det var.
Åkte hem vid halv 1 tiden och satt sedan uppe vid datorn till 2 och drev med små små barn.
Var otroligt bitter, men mådde bra. haha. Gjorde Dessis gb Kafoka-randig. hahahaha. hysteriskt.

19 dagar kvar.

I morgon är det måndag, kuratorn 13.30 och sen träffa maya och äta kebab. Det var så länge sedan jag åt kebab att jag börjar känna abstinensen. uuuuusch. Ge mig stark sås. Har lyssnat på Dan Hylander - Från en till en annan hela dagen. Förutom när jag lyssnade på en släng på Ta'Veren. Dan Hylander är bra. Ungefär som björn alfzelius. Och just den här låten är klockren, så ärlig och varm. Börjar nästan fråga när jag hör den. Men bara nästan. Den är inte som underbara älskade. Måste ha den filmen, skulle kunna betala otroligt mycket för den filmen på dvd. Ska ladda hem den. ÄLSKAR den filmen. Och Mikael Nyqvist är kung i den filmen. Se den om du får chansen, filmen är i särklass bäst.

15 dagar kvar tills Sarah kommer hit och praktiserar hos pappa. 15 dagar kvar tills jag börjar jobba varje måndag, om nu kuratorn kan byta dag med mig. Tiden går så fort. Och det är PERFEKT att jobba varje måndag, det blir ca 2000 kronor extra i månaden. Och vem tackar nej till det? Inte jag iallafall.
Tycker så synd om min pappis, allt strul på jobbet, allt strul med farfar och allt problem med hans rygg tar nästan knäcken på honom. Ändå är han glad, lagar romantiska middagar till min mamma och hjälper mig med allt man kan tänka sig. Här omdagen tog han mig åt sidan, innan han skulle ut och åka motorcykel och frågade hur det gick hos kuratorn och avslutade sedan med "Du vet att du alltid kan prata med mig och mamma, även om det känns svårt, hoppas inte jag gör något fel, för jag älskar dig lillan". Då började jag gråta, fast det visade jag inte pappa. Min pappa är så rar. Han är som jag, vill vara alla till lags, samtidigt, skillnaden mellan mig och min pappis, är att han lyckas. Pappa är bäst. Likaså Mamma.

Bäst av allt är Sanne

Bilder ur mitt liv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0