Den nakna sanningen.

Jag har allt i huvudet. Det känns som jag kommer explodera. Måste få ut det.. Jag vet hur det ska bli.
Det ska handla om dig, älskade du och om mig, om mina tankar och min osäkerhet. Alla frågetecken. Jag har det uppradat i huvudet. Allt, hur du nervöst fingrade på din scarf, hur jag band ihop oss två, dina blommiga burkar med te och ditt underbara sätt att le. Jag har allt, jag har det uppmålat i bilder och ord i huvudet. Måste få ut det.
Med ölen lugnar jag ner mig, försöker få klarhet i alla tankar. Försöker separera fantsin från verkligheten, dom två flyter så lätt tillsammans när jag tänker på dig. Du skapade en drömvärld runt omkring dig. Sättet du drack ur förpackningen påväg till pendeltåget ger mig fortfarande rysningar. Du har gjort mig besatt och jag kan inte förneka det. Jag ska skriva om det, jag vill berätta för hela världen hur du förtrollat mig. I minsta detalj ska folk som vill få veta. Få höra min sida av en skrämmande tid. En underbart skrämmande tid. Helt enkelt den nakna sanningen.

Fnittret från min brors rum måste överröstas först. Min bror, Linnea och Sandra har druckit öl. Fnittrande mängder öl. Nu kollar dom på gamla bilder och minns tillsammans hur kul dom haft tillsammans. Det får inte störa mig. Höjer volymen på Regina Spektor. Sätter på Fidelety. När du lutade dig över mig och kysste mig första gången spelades raden "It breaks my heart" men bruset från magens fjärilar överröstade det just precis då. Nu vet jag inte. Kanske visste jag redan då, att du var för bra för att vara sann? Nu sätter jag igång.

(till Ellis och Sanne, Skor inlägget är påväg bort igen!)
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0