Hagel.

Sitter på stolen och dansar.
Jag önskar att jag någon dag fick uppleva hagel
så stort som elefanter. En smula överdrivet,
men större än det meshagel jag upplevt hittills.

 
Där snackar vi hagel!

Jag funderar på att dra igång Dire Straits på hög volym
och städa. Men jag vet inte om jag orkar.
Var ute i skogen och promenerade i en timme idag.
Regnet piskade i ansiktet och traktorspåren var mer
lera än väg. Musik i öronen och leende på läpparna, trots regnet.
Plötsligt öppnar sig den täta skogen som jag haft runt mig i säkert
20 minuter mig. Framför mig har jag en vik med det klaraste
vatten, dimman låg och gjorde att man inte kunde avgöra vart
vattnet började och himlen slutade. Regndropparna skapade
ringar på vattnet och allt var helt stilla. Jag blev så förstummad
av att naturen var så vacker, att jag var tvungen att stanna,
och med Israel Kamakawiwo Ole's Somewhere over the rainbow
i öronen stod jag bara och såg ut över vattnet. Skällde först ut mig själv
för att jag återigen inte hade kameran med mig, men insåg sen,
att det inte hade fastnat på bild. Mystiken och känslan som
bilden framför mina ögon gav mig, hade inte fastnat på bild.
Men Stord är absolut inte platsen gud glömde, fyfan vad fint det är här.
(Lägg märke till hur jag fick med både gud och fan i samma mening).

Omdesignad blogg. Jag gillar den nu. Nu är jag mycket nöjd.
Det tog en stund, för mina htmlkunskaper är galet ringrostiga
sen vi, tre muskitörer vid namn Elsa, Supersötasockerconny och jag,
satt och htmlkodade en hemsida om islandshästar från scratch.
Men gud vad fint det blev. *kysser skärmen ömt*

Nu ska jag hjälpa Sandra med lite småpill på hennes blogg.
Hoppas vi kan slå våra kloka It-Klasshjärnor ihop och fixa till allt
som hon vill ha det.

Tjingeling.

Kommentarer
Postat av: joel

hehehe, ole-gunnar... hehehe, vilket norrmans namn... hehehe. fan vad stereotypt. hehehe

ge herr ole en slick på näsan från mig :)

kul att du svara..

tack

2008-02-18 @ 21:54:54
URL: http://joelsunderbara.blogg.se
Postat av: Hannah

allvarligt, finns det så stort hagel? :O läskigt att uppleva det :S

2008-02-18 @ 22:36:48
URL: http://hsomihg.blogg.se
Postat av: joel

nämen godmorgon fru ole :) (okej, jag ska släppa det nu ;)

Det visste jag redan, det är du som är 2 av procenten på ospecificerat :)

transan kalle är de andra 2...

och för det tredje, ha en underbar dag... vad står på schemat idag, bearnessås med fisk, fisk och fisk?

2008-02-19 @ 12:00:30
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0