Klagomål.

Klagomål från Sanne på att jag inte har uppdaterat.
Och att jag alltid är arg och bitter.
Jag läste nyss igenom gamla inlägg.
Ha, jag är jävligt arg, men, det visste jag nog, innerst inne.
Men är det egentligen så konstigt, när man har det så tufft som jag faktist har det?
Jag tvingas bo under ett smyghomosexuellt polskt par som
utövar breakdans och "jag-faller-handlöst-mot-marken"-moves
söndagar klockan 10.00. Söndagar är min vilodag.
På detta tar det mig 1 timme till närmsta Mcdonald's.
För att sen inte tala om att jag betalar över 70 svenska kronor
för ett paket cigaretter och jag tvingas gå förbi ölavdelningen
i mataffären och varje gång intala mig själv att jag överlever utan öl.
Och sen som grädden på mosen måste jag varje dag laga mat
åt mig själv och min karl, jag måste duscha ibland i kallt vatten
och ibland måste jag, hör och häpna, diska vissa koppar för hand,
för att de inte går i diskamskinen (Jävla Ellinor).

Ni ser, jag har det inte lätt, inte konstigt om man blir bitter.
Nämen, tvättar polackerna sina två plagg, idag igen?
Tvättmaskinen upptagen, uuuuunderbar. -.-

Jag måste betala för att åka genom en tunnel som går under havet,
85 kronor för 8 km väg. Ett snitt på över 10 kronor i kilometern.
Plus hutlösa bensinpriser på det, folk undrar varför jag inte tar körkort?
Påtal om körkort är jag sist på ön stord med en ålder passerad 18
med att ha körkort, det är ju jävligt kul, stämplad som efterbliven.
Min största hobby är att spela kabal på datorn, men på senare
tid har jag fått beslutsångest om vilka kort jag ska vända och
tycker därför detta inte är lika underhållande längre.
För att kunna sitta inne på playaheads chatt och mobba mindre
och sämre vetande än jag själv, måste jag slå igång min laptop
eftersom chatten fungerar bättre i ff. Då måste jag sitta i sängen
i sovrummet och få kroniska ryggsmärtor. Sitter jag vid karlns
dator krashar det titt som tätt. JAG HATAR MITT LIV!

En sarkasm (av grekiskans sarkasmos, σαρκασμός, med samma betydelse från σαρκάζειν "slita sönder kött", "skära tänder (i raseri)", till σάρξ (gen. σαρκός), "kött") är ett yttrande där något sägs på ett skenbart humoristiskt sätt med ett överdrivet, sarkastiskt tonfall med avsikt att håna den eller det man syftar på. Sarkasmens sakinnehåll är ofta en stark överdrift. I Nationalencyklopedin definieras sarkasm som ett "yttrande som innehåller skarpt ironisk eller hånfull kritik",man kan också tala om sarkasm som sarkastisk kritik i en mer allmän bemärkelse; sarkasm är då en extra bitsk och nedvärderande form av ironi.

Kommentarer
Postat av: joel

Haha, jag tycker ocså du ska uppdatera oftare.. det här var helt underbart ju..

det är så sant och samtidigt helt underbart ironiskt, förlåt sarkastiskt... vad är skillnaden?

2008-02-29 @ 22:07:03
URL: http://joelsunderbara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0