Jobb.

Älskar när folk är hemma och vabar.
Vårdavbarn:ar.
Jag ska in och jobba några timmar snart.
Blir nice. Mer pengar åt mig.
Har kanske råd att leva lite när jag kommer
hem i mars. :>

Vaknade av min värsta mardrömm imorse.
Polackerna är tillbaka och dom är gör en
hödljud entré. Vaknade av att sängen vibrerade
(inte helt fel iofs) och den monotona, entoniga
musiken med enorm bas var tillbaka.
Sen kosackdansades det på hög nivå.
Ser ingen annan möjlighet för två personer
att åstakomma så mycket tramp - och bankljud
om dom inte dansar kosackdans, möjligen stepp.
Därefter, när jag klarvaken, asarg och skitförbannad,
redan var påväg upp ur sängen för att knäcka
dem med guitarhero på högsta volym,
utrbryter ett pipanade alarm, värre än flygalarmet
som man hör första måndagen i månaden klockan femtonhundra.
Min hjärna slet mellan att kasta in min kropp under sängen
eftersom jag var helt säker på att det var krig och polska
maffian skulle bomba min lägenhet eller fortsätta vidare
in till vardagsrummet. Stod helt paralyserad, ljudet försvann,
polackerna lät ännu högre när dom rusade ner för trappan,
skrek utanför fönstret, förmodligen något asroligt skämt, på
polska, som jag inte fick med mig, för sedan asgarvade dom.
Kul morgon, verkligen.
Sen ringde min karl och bad mig jobba.
Då blev jag glad. Nu ska jag äta klar frukosten,
sen springa ner och göra min plikt som
extra anställd köksslav.

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0