Hemma

Nu har jag kommit hem från jobbet.
Låst alla dörrar. Tagit fram chipsen,
isteet och lag mig i sängen med laptopen.
Låst alla dörrar, kollat så jag låst alla dörrar.
Tänt alla lampor för att skapa en
"det är massa folk hemma-känsla"
satt på tvn, satt på fläkten i badrummet,
stäng alla fönster och viktigast av allt,
tagit fram sprit flaskan.
För varje obehagligt, oförklarligt ljud
ska jag ta en shot, efter obehagligt, oförklarligt
ljud nummer 5 kommer jag vara så pass
oberörd att min polska
musikergranne skuller kunna gasa ihjäl
små barn i källaren och en massmördarsekt
skulle kunna flytta in i lägenheten över utan
att jag skulle bry mig något märkbart.
Underbar plan för kvällen.
Oob har lovat att jag får ringa om jag måste förflytta
mig från sängens trygga vrå och exempelvis
kissa eller så, jag får alltså prata med jordens
snyggaste person samtidigt som jag, utan att
behöva skämmas kan ta mig på fitta, underbar kväll faktiskt.
Ska se till att dricka en jävla massa så toaletten
lockar mer än vanligt.

Jag har fått ett hatfan.
Hon påstår att jag är avundsjuk och har en ful blogg.
Underbart.
Mitt liv som bloggerska är fullbordat.

Nu ska jag läsa bloggar och svara på komentarer.
Adjö älsklingar.

Kommentarer
Postat av: elin

VEM VEMVMVMEVME?

tell us about her! everything you know....... haha

2008-06-10 @ 23:02:08
URL: http://elinmauno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0