Hungrig, sur och godissugen.

Om jag ska ha mens i morgon? Ja.
Sitter och luftar skadan.
Ser bra ut, väldigt bra.
Förstår inte hur något som sysns så lite kan göra så jävla ont.
Saksamma, det går säkert över.

Idag har jag ätit en toast, en fralla utan pålägg
och spagetti med hemmalagad tomatsås.
Idag har jag druckit en kopp svart kaffe,
en kopp capuccino, en flaska limevatten, 1 öl och två glas iste.

idag skulle jag velat ha ätit en clubsandwish,
en god pastasallad till lunch och en trerättersmiddag
på en italiensk resturang inehållandes pastakuddar med
ricottaost och kronärtskocka, carpaccio och citronsorbet.
Sen skulle jag vilja sitta, mätt, svullen och lycklig och
tvinga i mig själv marabou mjölkchoklad.
idag hade jag velat dricka allt möjligt.
Förutom det jag har druckit (bortsett från ölen då.)

Ser ni kontrasten? Och så undrar folk varför jag är på dåligt humör?
Jag spyr på all mat jag brukar äta.
Jag spyr på mina fullkornsmackor, jag spyr på mina stekta ägg,
jag spyr på min risotto, jag spyr på couscous med paprika och kyckling,
jag spyr på spagetti och köttfärssås, jag spyr på korvstroganoff med ris.
Jag vill ha stek med potatismos. Jag vill ha wallenbergare med gräddsås,
jag vill ha kroppkakor, jag vill ha våfflor. Jag vill ha mammas (läs pappas)
hemmalagade mat. Avslutad med choklad. Choklad i stora mängder.
Massor med choklad. Och ett par smärtstillande.

Nu ringer Oobie, så nu får det vara nog.
Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0