Saknar.

Alltså.. jag vet att jag är cool.
Coolast i världen tillochmed.. Jag kan stå ut med det.

Men det är inte alltid jag är sådär stenhård,
sexfixerad och alkoholmissbrukande.

Idag är en sån dag.

Jag saknar idag. Jag saknar så mycket att det gör ont.

Jag saknar mig storebror mest av allt just nu.
Även om jag inte har sett särskillt mycket av honom
de senaste året när jag bott i norge har han bara
varit en landsgräns borta. Nu när han bor i tyskland
blev det genast mycket jobbigare. Jag kan inte svara
på varför, men det bara blev det. Jag saknar honom
varje dag som går och det går inte en endaste dag utan
att jag tänker på honom, undrar vad han gör, hur det går
för honom och om han är lycklig. Jag vet att han vet detta,
men trots det slängde jag iväg ett mail till honom idag
för att berätta det för honom, min älskade storebror, som
är bäst i hela världen.

När jag saknar folk har jag massor av olika tricks för
att stilla saknaden och låta min coola, starka fasad vara
uppe. Saknar jag Oma lagar jag spagetti med stekt ägg, det
är något jag åt mycket där som liten. Saknar jag mamma
städar jag, eller plockar ur diskamaskinen, sånt hon alltid
tjatade om när jag bodde hemma. Saknar jag pappa sitter jag
och tittar på på himlen, hör han röst och känner hans lukt.
Känner hans kramar och hör han säga "min lilla pissnelke".
Saknar jag Oob skruvar jag upp musiken, dansar, skrattar
och sjunger som en galning. Håller undan saknaden och tänker
på alla underbara minnen vi har ihop. Saknar jag Elsa
tar jag mig ett glas vin, tänder en cigg och lutar mig
tillbaka och sätter på "We are all the winners" och låter
minnen skölja över mig. Saknar jag Sanna lägger jag mig ner
i sägen och blundar och ser våra akrobatsika cirkus nummer vi
hade när vi var små framför oss. Saknar jag Robin öppnar jag
frysen och kollar på frusen kyckling och får ett leende på
läpparna igen. Saknar jag Opa bara stoppar jag upp och
sänder varma tankar till honom, så känns det bättre.
När jag saknar Mormor och Morfar tänder jag ett par ljus och
låter dagen gå vidare.

Det funkar som oftast väldigt bra.
Men idag gör det inte dag.. tror det är pågrund
av mens och trötthet.

Men fyfan vad jag saknar mitt gamla Sverige idag.


Kommentarer
Postat av: Oobis

Vi saknar dig med hjärtat, men snart syns vi :) Å då jääävlar, blir det ingen sömn alls för dig unga dam! Det ska drickas bacardi razz blandad med billig Willys-persika-isté och ha det rå-mys <3

Älskar dig min lilla plutt!

2008-11-20 @ 00:13:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0