1 år.

Idag har jag och min karl varit sambos i ett helt år.
Tiden har gått asfort och skitsakta. Det är lite läskigt
att jag bott här i ett år redan. Men helvette vilket år
det har varit också. Har gått från en mamma-pappa-beroende
liten tjej till en självständig brud i allt för många förpackningar.
Nackdelen med att på själv med egen inkomst
är att man lägger allt för mycket av pengarna man inte
är van att ha på saker man tror man behöver..
Kläder är egentligen inte så livsvktigt som jag vill
att det ska vara, saksamma..

Stördaste insikten angående det här året är,
att jag känner mig mer nyförälskad än någonsin.
Jag får fortfranade fjärilar i magen av att titta på min
karl och blir varm i kroppen när vi håller handen
när vi är ute och går. Jag trodde sådant här dog ut
med tiden, liksom, de första månaderna och sen
gick man in i förhållanderutinen. Vi har våra pargrejjer,
bestämmda platser i lägenheten, fasta rutiner hit
och dit, men.. jag har aldrig varit så förälskad i honom
som jag är just nu. Det känns som det bara växer
för varje dag. Han är bra jävla underbar, min fiancé.

Ikväll ska vi äta  kotletter med koktpotatis och gräddsås.
Jag har redan skalat potatisen. Så jävla husmorish.
Awesome. ;)

Fick ett mail av min bror idag med dagbok från hans
tysklandsboende. Jag måste bara kopiera en
del av mailet här, jag skrattade gott och länge, min
bror är så jävla söt.

P.S.
Vi har fått en del frågor från den äldre generationen angående mängden likamedtecken och P:n i våran text.
Här nedan följer en snabbreferens till olika sorters sileys och deras betydelse, ta dock inte följande som definitioner då användningen varierar lite från person till person och även i olika sammanhang kan olika smileys ha olika betydelser men det här nedan borde ganska bra beskriva hur de används i våran dagbok, tror jag =S:
 
=) eller :) symboliserar en glad gubbe och betyder att texten antingen är rolig eller att skribenten tyckte att det som texten handlade om var roligt eller att skribenten blev glad av det som hände när det hände t.ex. :
"Började med att kolla dryckeslistan för att se om de hade någon cider till Linnea men det enda de hade var Colaöl, Bananöl, Körsbärsöl och Grapeöl så lyckades övertala henne att hon skulle testa en grapeöl och jag tog en weizbier , nöjd nu far!? =)"  

;) symboliserar en glad gubbe med glimten i ögat. För exempel se nedan =).   =P eller :P symboliserar en lipande gubbe och används för att markera att någonting är dumt men roligt eller att man själv gör/gjorde något dummt t.ex. :
"Jupp ni har räknat rätt, tur och retur till Bad Wildbad med 35 minuter i Bad Wildbad tar ganska exakt fem timmar =P." 
;P symboliserar en lipande gubbe som blinkar och används ofta för att markera ironi t.ex. :
"Möter upp med Linnea utanför T-punkt vid internetstolpen 15:15 och så går vi upp till GW där vi till det facila priset av 109€ inhandlar drygt ett hundratal små plastfigurer, en tång, en pensel, lite lim, en sprayburk och lite olika hobbyfärger ;P"  
=S eller :S är en osäker gubbe och används för att uttrycka just osäkerhet. Exempelvis :
"Juste vi har fått brev med vårat bankkort från Deutsche bank så på måndag skaffar vi internet! Förhoppningsvis =S man vet ju aldrig, det fattades ju till och med en bottenplatta i warhammerboxen så inget kan ju tydligen gå helt felfritt =P"  
Hittar ni några fler oklara teckenkombinationer i dagboken tveka inte att skriva ett mail till oss så ska vi göra vårat bästa för att försöka reda ut begreppen ;)  
D.S.


Oobs lägenhet ska målas i morgon, hoppas den blir
klar fort så hon har lite mindre att tänka på. Hon har galet
fullt upp och jag är så jävla imponerad över hur mycket
hon klarar av. The best one. Mucho loveo.

Nu ska jag väcka Ole-G efter sin vila. Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0