Forskningen dog ut..

Det blev ingen fylla på söndagen.
Blev en lugn chill kväll med lite buzz.
Det var rätt skönt det med..

Idag har jag och min karl gått in
i sparapengarrollen och bakat bröd.
Två fina limpor ligger nu och kyler ner sig.
En vanliga linfrölimpa och en fylld med pesto.
Hoppas dom är lika goda som dom ser ut.

För en stund sedan tittade jag ut genom
fönstret.. vid första blicken såg det ut som
regn och allt var som vanligt. Vände mig bort från
fönstret men blicken slets tillbaka.. What the fuck?!
Det snöade! Det var dock snöblandat regn, men det
var snö, och jag bor på platsen det aldrig snöar
och det är oktober? Nu har det dock slutat och
solen tittar fram och spåren av en allt för tidig
vinter är som bortblåsta. Snö! Jul! ååh.. lussebullar!

Jag stör mig på folk som stör sig på rosa bandet.
Vet inte om det är någon typ av trend, men det känns
som att allt för många klankar ner på rosa bandet för
att dom bara fokuserar på bröstcancer. Jag tycker
rosa bandet är en helt underbar organistation och
trots att det fokuserar vid en typ av cancer tycker jag
inte man bör rata rosa bandet bara för att det specificerar
sig på bröstcancer och inte alla typer av cancer.
Jag menar, alla bäckar små bildar ju tillslut en
stor källa av kunnskap, forskning, pengar och kanske,
tillochmed tillslut ett botemedel.

Så sluta rata rosa bandet och försök isåfall lyfta
fram de andra organistationerna som arbetar mot
cancer, tillsammans med rosa bandet.

Nu ska jag kolla till mina bröd.
Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0