Kan länder dö?

Jag tycker det är helt sjukt att Island
har ramlat som det gjort.
Med ramlat menar jag ekonomiskt.
Nog för att den isländska kronan
inte varit särskillt stark eller det varit
det rikaste landet på jorden. Men nu,
i samband med kraschen i USA är det
ju tamigfan skrattretande.

Kan länder dö?

Att dom är tvugna att stoppa
import på kläder och liknande
och att de tre största bankerna på
Island behöver hjälp för att inte tvingas
stänga är sjukt. Att den isländska börsen
som varit stängd sedan i torsdags
öppnade idag och kursen rasade med 76%!
På 2 månader har den Isländska kronan gått
ner med 55 %!

Jag hoppas och ber att det är omöjligt för länder att dö.

Och jag hoppas att Island inte blir ett U-land.
Jag älskar island.


Jag på fotar island april 2007.                                 Blå Lagunen, Island april 2007

Island, april 2007

Jag, galet snygg, bara på Island, 2007.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag vill oxå till Island! Kanske jag ska övetala min älskade sambo att vi ska flytta dit och slippa hemmet från helvetet

2008-10-15 @ 12:50:59
URL: http://thekattmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0