1 timme senare.

är fullt medveten om att det har gått mer än en timme,
men när jag kom in i mitt fina kök och skulle få i mig lite
frukost såg det ut som 3 världskriget hade haft generalrepetion
och använt vårat kök som värld. Det såg förjävligt ut.



Fick panikångest, blev illamåede och flydde in
i vardagsrummet för att samla mig.



Det var fail det med.. där låg papperstussar med lössnus
i och gammal disk och fan vet vad.

Jag fick frustrationsrekord och slängde iväg ett ironsikt sms
"Fint dåke hadde rydda på kjökkenet.. Veldigt kjekkt å kome in
der no når me sku laga frokost! Ståvo og, kjempe kjekkt!"


som kan översättas med
"Vad fint ni hade städat i köket.. jättekul att komma in nu när vi
skulle laga frukost.. och vardagsrummet, jättefint!"


Fick svaret att det inte hade funnits tid, och då rann min bägare över
och svaret blev som följer
"Dåke kunna jo ha rydda igår? Dåke bor heima hos oss no, å eg
tolerera ikkje att da ser ut sån år eg komme heim. Eg blir rett og slett
kvalm av dåke. Eg skjönner ikkje kossen man kan oppföra seg sånn heima
hos andre folk!"

vilket kan översättas med
"Ni kunde ju ha städat igår? Ni bor hemma hos oss nu och jag tolererar
inte att det ser ut så när jag kommer hem. Jag blir illamående av er! Jag förstår
inte hur man kan bete sig så hemma hos andra!"


Efter det kastade jag telefonen och gick och åt frukost.
Ute, på café. Och det ska dom fanimig får betala för.
2800 kronor ska jag ha för deras vistelse, minimum!
Skiter i om dom har dåligt med pengar..

Jag ska aldrig mer vara snäll igen.
Adjö!


Kommentarer
Postat av: Anna

You go göörl! Nynorsk är så jävla fult så jag kissar på mig. Och vad äre för folk du bor med?



Det ser föresten konstant ut så hemma hos oss. Om det skylles på min yta att lägga saker på eller lathet låter jag förbli osagt.



Förutom på söndagar då jag tvingar dom att städa.

2008-09-30 @ 14:37:29
URL: http://thekattmat.blogg.se/
Postat av: Cornelia

näe det där med snällhet har fan aldrig gjort någonting för männskligheten :P

2008-09-30 @ 17:57:27
URL: http://ingentingarheligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0