Belly Up!

Haha, nu har jag just tränat klart.
*korsar fingrarna och hoppas alla tror mig*

Jag ska vara ärlig. Det var ganska länge sedan jag var klar med träningen.
Men.. tänkte, ursäkta mina synder, vänta ett tag och uppdatera, så det såg ut som
jag tränat fett längre. Så alla skulle bli fett imponerade.

Förlåt, jag klarar inte att ljuga. Jag gav det ett försök.

Jag tränade bara i 20 minuter. Haha, sen orkade jag inte mer.
Tog mig dock en omväg hem från affären för att få en liten promenad också.
Det var faktiskt nice. Lite luft också. Sweet.
Jag är så jävla hälsosam att jag snart kan konkurera med Anna Skipper.
Snart är det jag som jagar Bert Karlsson med en algshake.
Då kan hon kasta sig i väggen. Bokstavligt talat.

Jag är med i en diskussionsklubb där vi tidigare i veckan diskuterade invandrare.
Får man säga invadrare? Är det oförskämmt att fråga folk, med ett tydligt utländskt
utseende att fråga var det kommer ifrån?
Varför är det okej att generalisera svenskar men inte invandrare?
Det fanns många frågor, tankar och allt för få svar i detta ämne. 
När är man svensk? Är det när man talar ren svenska eller när man fått ett svenskt pass?
Varför anses språktest som rasistiskt? Det underlättar för alla parter, eller?

Har ni några tankar så är jag, hör och häpna, jävligt intresserad av dem. 

(Jag skrev diskussionsklubb för att verka viktig, det är egentligen bara ett
av mina och Dr. Oobs vanliga kvällssamtal över telefon)

Adjö! 

Kommentarer
Postat av: Dr.Oob

Hahaha lästa algs-hake. Jag ba: Vafan är en algs-hake?! Började tänka mörka syndiga tankar, någon form av alg som man kan haka fast på kroppen på människor när de har varit stygga!

Ja debattklubben återsamlas om sisådär 45 minuter, you bring the snacks!

2008-09-25 @ 23:21:21
URL: http://snovit.blogg.se/
Postat av: Hanna

Klart man får säga invandrare, det är inte oförskämt att fråga om ursprung sålänge det är en genuin nyfikenhet, det där med att generalisera är klurigt men så länge humorn framgår är det okej, (men får dock driva mer med den kategorin man själv faller i) och svensk är man när man själv definierar sig som det. punkt.

2008-09-26 @ 09:04:08
URL: http://njorun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0