Godeftermiddag. 1613

Jag har varit upp sen klockan 0800.
Eller, jag började jobba då, och jag antar
att jag jag var vaken en stund innan. Men allt
det är ute ur mitt minne. Klockan 11 märker jag
att jag inte har min mobil med mig och jag börjar nästan
gråta. Jag känner mig naken, tom och oälskad.

Jag övervägde att springa hem och hämta den, men
tiden fanns faktiskt inte. Det var hemskt..
Klarade mig dock fint utan den.. nästan.

Senare ska vi och köpa dopsgåvor.
Visste ni att det finns silveraskar man kan köpa,
på guldsmeds butiker som det står ingraverat
"Mitt första hår på".
...
Hur jävla stört är inte det? Alltså.. okej för mjölktänder..
har lite svårt att förstå tjusningen i det också men.. hår?
Ofta, man någonsin i världshistorien kommer leta fram
den där fina silver asken, öppna det och.. och sen?
Titta på sitt gammla hår? smeka det? Det är sjukt.
Hår är ju bara proteinutväxter? Eller? Har hår någon
annan betydelse som jag missat?

Min mage skriker. Jag måste nog mata den.
Hasselnötter låter bra.

Adjö.

Kommentarer
Postat av: Anna

Klart man ska spara en hårlock!



MEn alla de där fula silversakerna som man tycks få när man döper ungen gör att jag (vi) avstår. Så känns det ganska löjlig att stå i kyrkan och be att gud vakar över våran skitunge när vi är så okristligt lagda så det finns inte. Ikväll ska jag ut på krogen, inte för att hitta en ny pappa åt lillfröken, men för att supa, svina och göra bort mig. HEJA!

2008-09-26 @ 17:08:05
URL: http://thekattmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0